Workshop Informatie
- Datum: Najaar 2020
- Tijd: 9.30 – 16.30u
- Locatie: Nntb
- Maximaal aantal personen: 20
- Kosten: €295,= (ex. btw) per persoon
- Koffie, lunch en borrel zijn inbegrepen
De manier waarop leveranciers naar klanten kijken en andersom, HOE klanten naar leveranciers kijken, is onder invloed van het internet sterk veranderd. De verwachtingen van klanten over kwaliteit, service en prijs stijgen of dalen razendsnel en daardoor krijgt de strijd om de klant een andere dimensie en een ander time frame. Mede door de toename van ordering via nieuwe distributiekanalen waaronder het internet, zijn positieve of negatieve reviews per direct zichtbaar voor de klant en leverancier en dat kan zomaar het verschil maken tussen winst of verlies. Dat omschakelingsproces kost medewerkers en organisaties veel inspanning. Tijdens deze opleiding nemen de docenten je op interactieve wijze mee naar de nieuwe wereld van “Klantbeleving” met focus op B2B. De opleiding gaat in op de aspecten van E- commerce, CRM en new business development. Met als doel HOE innoveer je, bereik je nieuwe klanten en haal je meer rendement uit je klantrelatie. Je ontdekt hoe je als leverancier echt het verschil kunt maken. Je doet inspirerende ideeën op en praktische handvatten voor toepassing in de praktijk. Jijzelf of je team gaan onder andere aan de slag met de eigen klanteisen. Een belangrijke pijler vormt het inzicht in de feedback van je klanten. Bijvoorbeeld door bestaande klanttevredenheidsonderzoeken in samenhang met medewerkers tevredenheidsonderzoeken te beoordelen of door het houden en afstemmen van enkele klantinterviews. Deze inzichten dienen mede als input voor de opleiding. Wat vinden klanten van je als leverancier en wat voor beeld hebben ze daarbij? Ook worden de geleerde ervaringen aan andere omgevingen/branches getoetst. Er wordt mede aan de hand van casussen ingegaan en geoefend met HOE je effectief en veilig om kunt gaan met klantinformatie.
Na deze opleiding ben je in staat om op de nieuwe manier te gaan denken en werken vanuit klantbeleving en je organisatie daarin mee te nemen. Hierbij behoort een “In company “tot de mogelijkheden of een individuele coaching “On the Job”.
Wilma heeft veel ervaring in het veranderen van organisaties die een groter klantbereik willen en meer uit bestaande klantcontacten willen halen (B2B en B2C). Zij legt vooral de nadruk op het verbinden van klant – en leveranciersrelaties w.o. de klantbeleving.
Begrippen zoals E-commerce, CRM en new business zijn voor haar kennis- en ervaringsgebieden waarover ze op een plezierige en boeiende wijze doceert.
Ze is een begenadigd spreker en presentator die theorie en praktijk op een innovatieve en praktische manier met elkaar verbindt. Haar ervaring o.a. als mentor/ coach van o.a. talentvolle studenten aan de Erasmus universiteit droegen daartoe bij.
Haar jarenlange ervaring als verandermanager en verantwoordelijke voor de implementatie in uiteenlopende organisaties, zowel profit als non profit deelt ze graag met geïnteresseerden die meer willen weten over de nieuwe manier van denken en werken vanuit “klantbeleving”.