31/12/2020
Nntb
15
Workshop
Duur: 9.30-16.30u

Een nieuwe manier van denken en werken vanuit “Klantbeleving”

De manier waarop leveranciers naar klanten kijken en andersom, HOE klanten naar leveranciers kijken, is onder invloed van het internet sterk veranderd. De verwachtingen van klanten over kwaliteit, service en prijs stijgen of dalen razendsnel en daardoor krijgt de strijd om de klant een andere dimensie en een ander time frame. Mede door de toename van ordering via nieuwe distributiekanalen waaronder het internet, zijn positieve of negatieve reviews per direct zichtbaar voor de klant en leverancier en dat kan zomaar het verschil maken tussen winst of verlies. Dat omschakelingsproces kost medewerkers en organisaties veel inspanning. Tijdens deze opleiding nemen de docenten je op interactieve wijze mee naar de nieuwe wereld van “Klantbeleving” met focus op B2B. De opleiding gaat in op de aspecten van E- commerce, CRM en new business development. Met als doel HOE innoveer je, bereik je nieuwe klanten en haal je meer rendement uit je klantrelatie. Je ontdekt hoe je als leverancier echt het verschil kunt maken. Je doet inspirerende ideeën op en praktische handvatten voor toepassing in de praktijk. Jijzelf of je team gaan onder andere aan de slag met de eigen klanteisen. Een belangrijke pijler vormt het inzicht in de feedback van je klanten. Bijvoorbeeld door bestaande klanttevredenheidsonderzoeken in samenhang met medewerkers tevredenheidsonderzoeken te beoordelen of door het houden en afstemmen van enkele klantinterviews. Deze inzichten dienen mede als input voor de opleiding. Wat vinden klanten van je als leverancier en wat voor beeld hebben ze daarbij? Ook worden de geleerde ervaringen aan andere omgevingen/branches getoetst. Er wordt mede aan de hand van casussen ingegaan en geoefend met HOE je effectief en veilig om kunt gaan met klantinformatie.

Doelgroep

  • Marketingmanagers
  • Accountmanagers
  • CRM consultants
  • Verkoopmedewerkers
  • Call center managers en of teamleiders
  • Portfoliomedewerkers
  • Product managers

In deze training leer je:


  • Voorbeelden/casussen van succesvolle leveranciers en hun strategie
  • Hoe krijg je een goed beeld van de “ Online journey” van de klant
  • Hoe creëer je en bepaal je Informatiewaarde (klant, burger, organisatie)
  • Hoe Integreer je channels (multi- en omnichannel) (koppelen van data uit meerdere bronnen (big data)
  • Hoe kun je vaststellen dat de data juist en betrouwbaar is,
  • Hoe en waarmee meet je resultaat bijv. (klanttevredenheid, klacht of kans)
  • Hoe beheer je klantinformatie (Informatiebeheer)
  • Customer life value (cross-upselling, retentie, ambassadeurschap)
  • Hoe stel je vast dat voldaan is/wordt aan de wet- en regelgeving op het gebied van privacy

Na deze opleiding ben je in staat om op de nieuwe manier te gaan denken en werken vanuit klantbeleving en je organisatie daarin mee te nemen. Hierbij behoort een “In company “tot de mogelijkheden of een individuele coaching “On the Job”.

Trainer

Wilma Antonisse

Trainer

Wilma heeft veel ervaring in het veranderen van organisaties die een groter klantbereik willen en meer uit bestaande klantcontacten willen halen (B2B en B2C). Zij legt vooral de nadruk op het verbinden van klant – en leveranciersrelaties w.o. de klantbeleving.

Begrippen zoals E-commerce, CRM en new business zijn voor haar kennis- en ervaringsgebieden waarover ze op een plezierige en boeiende wijze doceert.

Ze is een begenadigd spreker en presentator die theorie en praktijk op een innovatieve en praktische manier met elkaar verbindt. Haar ervaring o.a. als mentor/ coach van o.a. talentvolle  studenten aan de Erasmus universiteit droegen daartoe bij.

Haar jarenlange ervaring als verandermanager en verantwoordelijke voor de implementatie in uiteenlopende organisaties, zowel profit als non profit deelt ze graag met geïnteresseerden die meer willen weten over de nieuwe manier van denken en werken vanuit “klantbeleving”.

Workshop Informatie

  • Datum: Najaar 2020
  • Tijd: 9.30 – 16.30u
  • Locatie: Nntb
  • Maximaal aantal personen: 20
  • Kosten: €295,= (ex. btw) per persoon
  • Koffie, lunch en borrel zijn inbegrepen

Schrijf je in voor de workshop.

Vul onderstaand formulier in en je krijgt z.s.m. antwoord.
  • Persoonlijke gegevens

  • Collega toevoegen

  • Bedrijfs gegevens

  • Opmerkingen

    Op al onze workshops en trainingen zijn onze Annuleringsvoorwaarden van toepassing.
  • Collega's